Click Here For More Info On The Blacastan & Stu Bangas Album!
Advertise On UGHH
Return To UndergroundHipHop.com HomepageCUSTOMER SERVICE: 1-617-262-0200 STORE FRONT: 234 Huntington Ave, Boston, MA 02115 (Tues-Sat 12PM-8PM)
Store
Video

ghostface killah  adrian younge twelve reasons to die
ghostface killah  adrian younge twelve reasons to dieghostface killah  adrian younge twelve reasons to die

Ghostface Killah (of Wu-Tang Clan) & Adrian Younge: Twelve Reasons To Die (Deluxe Edition)

CD [2CD]
4.3 Stars (87 customer reviews)
List Price:$17.98
Price:$16.97
You Save:$1.01 (6%)
Add to cart

Usually ships within 4 business days.
Not available for in-store pick-up

  • w/ Bonus Album Instrumentals

Share:
Add to FacebookAdd to TwitterAdd to PinterestEmail This


Product Details

Summary

A brutal tale of gangsters, betrayal and one vengeful soul hunting the 12 most powerful crime lords in the World. The Deluca's pressed Tony's remains into 12 vinyl records. One for each member of the family. But little did they know - he would return...

The sounds of classic 36 Chambers-era Rza meld with Portishead and the Italian film music of Ennio Morricone on 12 Reasons To Die, the new album from Ghostface Killah and Adrian Younge. This project is a daring,full-length Crime/ Horror concept album. 12 Reasons' Executive Producer and Ghostface's longtime Wu-Tang Clan collaborator The Rza refers to the album as "groundbreaking" in the hip hop genre.

To visually flesh out the dark and gritty world of 12 Reasons, Soul Temple Records via Black Mask Studios is concurrently releasing a 6-issue comic book miniseries of the same name, which features striking visuals froma host of stellar comic book artists and an intriguing dual-narrative struture.

Ghostface Killah' prominence in hip hop hs grown steadily over his 20-plus year career - including recent high-profile appearances on Kanye West's Cruel Summer, Rza's The Man With The Iron Fists soundtrack and the new Wu-Block Album - 12 Reasons catches the gifted MC at the height of his lyrical prowess.

Composer/ producer/ instrumentalist Adrian Younge represents the next generation of black music producers. His aim is an organic re-appropriation of hip hop circa the mid-90s. His previous releases, the Black Dynamite (2009) soundtrack album and Something About April (2011), touched on psychedelia, 'blaxploitation,' and the cinematic soul of the 1970s. 12 Reasons is Adrian's first project in which he's immersed himself in the world of rap and hip hop.

Track Listing

Get the FREE Adobe Flash plug-in so you can listen to this audio!
DISC 1: Album
 
 
1. Beware Of The Stare
Producers: Adrian Younge
 
Click to listen!
2. Rise Of The Black Suits
Producers: Adrian Younge
 
Click to listen!
3. I Declare War
featuring Masta Killa (of Wu-Tang Clan)
Producers: Adrian Younge
 
Click to listen!
4. Blood On The Cobblestones
featuring U-God (of Wu-Tang Clan); Inspectah Deck (of Wu-Tang Clan); DJ Mark Luv
Producers: Adrian Younge
 
Click to listen!
5. The Center Of Attraction
featuring Cappadonna
Producers: Adrian Younge
 
Click to listen!
6. Enemies All Around Me
featuring William Hart (of The Delfonics)
Producers: Adrian Younge
 
Click to listen!
7. An Unexpected Call (The Set Up)
featuring Inspectah Deck (of Wu-Tang Clan)
Producers: Adrian Younge
 
Click to listen!
8. Rise Of The Ghostface Killah
featuring DJ Mekalek (of Time Machine)
Producers: Adrian Younge
 
Click to listen!
9. Revenge Is Sweet
featuring Masta Killa (of Wu-Tang Clan); Killa Sin (of Killarmy)
Producers: Adrian Younge
 
Click to listen!
10. Murder Spree
featuring U-God (of Wu-Tang Clan); Masta Killa (of Wu-Tang Clan); Inspectah Deck (of Wu-Tang Clan); Killa Sin (of Killarmy)
Producers: Adrian Younge
 
Click to listen!
11. The Sure Shot (Parts 1 & 2)
Producers: Adrian Younge
 
Click to listen!
12. Twelve Reasons To Die (Instrolude)
Producers: Adrian Younge
 
Click to listen!
 
DISC 2: Instrumentals
 
 
1. Beware Of The Stare
Producers: Adrian Younge
instrumental 
Click to listen!
2. Rise Of The Black Suits
Producers: Adrian Younge
instrumental 
Click to listen!
3. I Declare War
Producers: Adrian Younge
instrumental 
Click to listen!
4. Blood On The Cobblestones
Producers: Adrian Younge
instrumental 
Click to listen!
5. The Center Of Attraction
Producers: Adrian Younge
instrumental 
Click to listen!
6. Enemies All Around Me
Producers: Adrian Younge
instrumental 
Click to listen!
7. An Unexpected Call (The Set Up)
Producers: Adrian Younge
instrumental 
Click to listen!
8. Rise Of The Ghostface Killah
Producers: Adrian Younge
instrumental 
Click to listen!
9. Revenge Is Sweet
Producers: Adrian Younge
instrumental 
Click to listen!
10. Murder Spree
Producers: Adrian Younge
instrumental 
Click to listen!
11. The Sure Shot (Parts 1 & 2)
Producers: Adrian Younge
instrumental 
Click to listen!
12. Twelve Reasons To Die
Producers: Adrian Younge
instrumental 
Click to listen!

Videos

Customers Who Bought This Item Also Bought

More Items From: Ghostface Killah & Soul Temple Entertainment

Reviews and Comments

Your Name:

Location (City, Country):

How Many Stars Do You Give This Item?

Review This Item:




Review Guidelines:
• The recommended review length is 75 to 300 words.
• Your review should focus on specific reasons you like this item.
• The best reviews include not only whether you liked or disliked this item, but also why.

What not to include:
• Commenting on other reviews visible on the page. Other reviews and their position on the page are subject to change without notice.
• Profanity, obscenities, or spiteful remarks.
• Single-word reviews. We want to know why you liked or disliked the item.
• Phone numbers, mail addresses, URLs.
Average Visitor Rating:
4.3 Stars (4.3 Stars )
Total Comments: 87
5 Stars
Name: (Posted: 5/17/2014 7:00:00 PM; Partial IP: 171.187.75)
Location: usa
Comment: Classic Wu sh*t! The Brown Tape is cool but not groundbreaking. Wu tang is at it's best breaking new sounds.
5 Stars
Name: (Posted: 11/2/2013 10:26:00 AM; Partial IP: .201.65.74)
Location: az/ hell
Comment: Just when I was gettin' ready to write off Ghost he dropped this banga! Man, whoever can't get wit this better stop listening to Drake and Rick Ross!
5 Stars
Name: (Posted: 7/21/2013 12:07:00 PM; Partial IP: 202.132.73)
Location: CALI
Comment: anyone should checkout Adrian Younge's the Artform Studio in LA if u happen to be in that area, its his own independent record shop/barber salon. and Much respect to Dj Mark Luv of the Universal Zulu Nation west coast LA headquarters and the first dj for the Pharcyde before J-swift. Peace Akhi...
5 Stars
Name: (Posted: 7/20/2013 7:47:00 PM; Partial IP: 32.133.201)
Location: Belleville, IL
Comment: I can see the character on the back of the cd as a DLC for Street Fighter X Tekken for sure. I really enjoyed this album. My fave has to be The Sure Shot (Parts 1&2)
3 Stars
Name: (Posted: 6/22/2013 8:19:00 PM; Partial IP: 23.140.155)
Location: Earth
Comment: Tical is Tical. you can't compare it to Ghostface Killah, that is good too, or better yet, that was good too. Meth was fucked up on commercial bullshit, but... Try to think to what he can do if he start to use his potential to do experiment things. He will drop classics. WORD UP! Anyway, I repeat that I gave 3 star, so I don't think that this is trash, but not even good as yall saying and not even that it's a big experimentation album. Listen this people: Only few months ago, El-P dropped "Cancer For Cure". Go to listen that an d the others El-P's albums, then yall will discover who the fuck bring original and experimantation things! Add the Twin Perils and Creative Juices too. That is what you call experiment and new original things. SINCE YEEEEAAARS AGOOO!...And I got everything original. You and maaaaany people, lost the best rap music of the last six years!!!! No question. After this...nothing. Oh, yes, another thing to repeat. People is soft now, so soft music sell more. The Quel album (and I like Quel), is another perfect example, but I can continue to name a lot of other people. End. We need original things, but created with intensity too, just, like the great rappers that I named before, doing. Go to buy the new Ide and Alucard album...then, if you like this, buy it, but there are so many big albums to buy. Yall know Lord Gamma? HA ha ha haaaa haa. Yeh, now, go to search and like his album, then, go to fuck yall self to not believe in people like me. Bastaaards! Ha ha... Time lost again. Anyway, I still to teach. No one can say no. GO TO LISTEN, LEARN AND...ENJOOOY!!!!!!!! Real passion here. Yall can't fuck.
Name: (Posted: 6/21/2013 12:44:00 PM; Partial IP: 112.45.157)
Location: Nyc Eberyteen!
Comment: If y'all like this album. WAIT til y'all hear the Apollo Brown Paper Bag version! Far better imo.
5 Stars
Name: (Posted: 6/19/2013 10:22:00 PM; Partial IP: 174.53.167)
Location: austin
Comment: Definitely isn't Ghosts best album, but come on. This album doesn't deserve less than 3 stars. The production is what got me into this alubm, and Ghost is what kept me there. The Apollo Brown remixes are pretty chill too.
Name: (Posted: 6/7/2013 6:51:00 PM; Partial IP: .90.161.49)
Location: SF BAY, CA
Comment: Also, teaching the youth and giving respect to where they're elders was none further than Enemies all around me with William Hart from the Delfonics, "Haters stop tryna rain on our parade!!!"
4 Stars
Name: (Posted: 6/7/2013 6:40:00 PM; Partial IP: .90.161.49)
Location: SF bay, CA
Comment: You talkin about the youngsters and teachin them like there the ones on this comments page. NOpe. They're the disrespectful little shits that don't even know ghostface and don't care where the music they listen to now came from. Don't waste your time tryna "teach" or "explain." In fact, the youth is what brotha stark was talkin about on whip you with a strap prod. by RIP DILLA on another Ironman CLASSIC, FISHSCALE. Would rather listen to apollo kids than danny brown, kendrick lamar, macklemore or any other new wack shit that's out.and ME, your ramblings no sense. Kweli new shit was weak, czarface dope. 12 reasons to die sets a mood, a scene, that's the reason for the beats being trippy and that's why no one would ask tical to be on it cuz he has no more creativity left and no balls to experiment. STOP HATIN. ENJOY!!!
Name: (Posted: 6/5/2013 2:48:00 AM; Partial IP: 180.17.201)
Location: Earth
Comment: Come on... There are really good albums to buy... Give money to who deserve it, expecially in this times. He keep doing it? wow... as evry other Wu member and as every rapper of 40 or more years old! Where is the special thing? He allways drop quality average to classics? Yeeeh, on Ironman and Supreme Clientele sure, but he made a lot of albums and those are only good or less and many boring and sexy commercial contents shit tracks and the classi The Pretty Toney Album... A CLASSIC TO BE PUTTED ON TRASH! So, stop wryte bulshit and start to teach the real things to this younger, just as people like me do. They need knowledge. Yall only make them burn their money. Anyway, 90% of youngers ONLY DOWNLOAD FOR FREE AND USING MONEY TO BUY TECNOLOGY SHIT AND CONSOLE GAMES. So, it's useless lost time to teach. THIS IS THE 2013 TIME SITUATION. Only truth on my things. Anyway, I already rated with 3 star...So, I have not gave 1 or 2. This deserve 3 or 3,5 and stop. An album not bad but not even great or really good. So, yall start to give right rates. If this deserve 4 or 5, how deserve the Demigodz, Czarface, RA The Rugged Man, Lone Ninja, June Marx, Goondox and other albums out in this times??????? Come on... Compare and try to believe that this album deserve 5 or 4 star. Yall can't do nothing more in fronth of the truth. So, what yall say now? Bullshittes... To the youngers:start to learn, listen everything and buy some album,if you can...stop buy useless things, created by the system worms. Buy a game, but buy 6 or 10 albums every game too. Ok? If not, stop trying to be a rap music listener or worst yet a rapper or a MC, becouse you can't! Words from a real underground rapper and MC since 1998. Me.
Name: (Posted: 6/3/2013 9:59:00 PM; Partial IP: 24.4.55.10)
Location: Bayarea, Ca
Comment: SOMe of ya are mainy!!! RZA executive produced this and it sounds like the soundtrack for kill bill vol. 3. that ain't a bad thing. I gotta rate fives , (I believe its more four) cuz too many of ya are trippin.
5 Stars
Name: (Posted: 6/3/2013 9:52:00 PM; Partial IP: 24.4.55.10)
Location: Bayarea, Ca
Comment: Ghostface Killah is the legend that keeps doing it. He always drops shit quality. Average to classics, consistency=greatness. ZUUUUUUUUUU!!! cal for the wu
3 Stars
Name: (Posted: 5/28/2013 8:30:00 PM; Partial IP: 16.255.245)
Location: Earth
Comment: 3 just to respect for the Wu... yeh,another boring Ghostface album. Inspectah and U-God, dominating the Wu style. Maybe, Raekwon and Cappadonna too. I will listen their albums, but, this, after read the hyped kids comment was a delusion. Plus 12 tracks...And the producer suck a lot to the Rza last Wu productons. 2013 is soft people? So, soft albums taking 5 stars. ODB, he was everything. Where the fuck there is going to be destroyed by the shit commercial MTV and bullshit Method Man? Every best is selled out. REALITY. Fuck yall and you that reading too. I got my 8 crazy albums, plus the best things of Jack Progresso, Albums and mixtapes. Who? Who you can't listen. Ass hole! Wu-Tang is forever. I can say it, kids... I lived it. I past days on freestyle on that music and crazy days. Rate correctly hyped up people and go to spit shit with yall virtual friends and enemies on the social networks and shit. DESTRUCTION. Oh. I forget this thing. Yall already forget the commercial shit and trash album that he did calle "The pretty Toney Album"? With a ridicolous song and video too with Missy Elliot? I Burn My money for that, but I got the original "Ironman" classic Ghostface first album, plus, all the others. yall? So, as a dumb wrote here: Ghost is the best outta Wu. Period." Yeeeh, in your dreeeams! he is the only one to sell him to commercial. PERIOD. Method a little too. Plus read nicknames like "Mr.Hip Hop" explain clearly the 2013 situation. Nerd kids and fishes. Get ouuuuuuuut!!!!!!!! This is not a mode! This is not a game. A ps3 or xbox game! This is not an ipod or an ipad or an ishit! This is for intelligent, strong and hard people, that can have crazy fun and that got passion for THE ART. DEMOLITION.
3 Stars
Name: (Posted: 5/28/2013 8:00:00 PM; Partial IP: 16.255.245)
Location: Earth
Comment: 3 just to respect for the Wu... yeh,another boring Ghostface album. Inspectah and U-God, dominating the Wu style. Maybe, Raekwon and Cappadonna too. I will listen their albums, but, this, after read the hyped kids comment was a delusion. Plus 12 tracks...And the producer suck a lot to the Rza last Wu productons. 2013 is soft people? So, soft albums taking 5 stars. ODB, he was everything. Where the fuck there is going to be destroyed by the shit commercial MTV and bullshit Method Man? Every best is selled out. REALITY. Fuck yall and you that reading too. I got my 8 crazy albums, plus the best things of Jack Progresso, Albums and mixtapes. Who? Who you can't listen. Ass hole! Wu-Tang is forever. I can say it, kids... I lived it. I past days on freestyle on that music and crazy days. Rate correctly hyped up people and go to spit shit with yall virtual friends and enemies on the social networks and shit. DESTRUCTION. Oh. I forget this thing. Yall already forget the commercial shit and trash album that he did calle "The pretty Toney Album"? With a ridicolous song and video too with Missy Elliot? I Burn My money for that, but I got the original "Ironman" classic Ghostface first album, plus, all the others. yall? So, as a dumb wrote here: Ghost is the best outta Wu. Period." Yeeeh, in your dreeeams! he is the only one to sell him to commercial. PERIOD. Method a little too. Plus read nicknames like "Mr.Hip Hop" explain clearly the 2013 situation. Nerd kids and fishes. Get ouuuuuuuut!!!!!!!! This is not a mode! This is not a game. A ps3 or xbox game! This is not an ipod or an ipad or an ishit! This is for intelligent, strong and hard people, that can have crazy fun and that got passion for THE ART. DEMOLITION.
5 Stars
Name: (Posted: 5/16/2013 5:28:00 AM; Partial IP: 107.90.103)
Location: Sicily Italy
Comment: this album is fire !!!!!
Name: (Posted: 5/15/2013 6:15:00 AM; Partial IP: .22.45.147)
Location: ITALY
Comment: The beats are weird as shit?! Doesn't even sound like hiphop...YOUR MAMA IS MORE HIP HOP THAN YOU! fucking idiots: ADRIAN YOUNGE IS A MUSICIAN. HE PLAY ALL THE INSTRUMENTS THAT YOU STUPID KIDS LISTEN ON THIS TRACKS.PEOPLE TALK ABOUT BEATS AND HIP HOP... YOU DON'T UNDERSTAND.THIS MUSIC IS NOT FOR YOU. PEOPLE STOP TALKING ABOUT BEATS AND SAMPLES.IF YOU DON'T KNOW AND DON'T UNDERSTAND PLEASE SHUT UP! THERE'S NO SAMPLES AND NO BEATS...ITS CALL ADRIAN YOUNGE. RESPECT FOR THE ARTIST
4 Stars
Name: (Posted: 5/11/2013 9:05:00 PM; Partial IP: 59.231.137)
Location: Welllington, New Zealand
Comment: Dope album, check the Brown Tape version as well.
2 Stars
Name: (Posted: 5/11/2013 5:24:00 PM; Partial IP: .78.147.42)
Location: one
Comment: sounds like something from ghostfaces throwaway book old rushed lyrics he should have waited till he was really ready to put this out ...old beats
5 Stars
Name: (Posted: 5/11/2013 11:43:00 AM; Partial IP: .79.222.37)
Location: I hate to be this guy but...
Comment: The beats are dope but all the cats complaining about the beats are likely fans of that new synthesized sound. Maybe the fact that I could pull most rappers samples out of my OWN crates is a problem!!! MAYBE the fact that producers don't even TRY anymore is a problem... MAYBE... just MAYBE... you are expecting something to pump in the club. As a non-stop fan of this genre who has lived the genre and I don't mean simply coc wrangling, cooking, and cannon blasting, I mean when we KNEW that it was cool to tag... KNEW that it was cool to break... knew that it was peace to carry your box on your shoulder with a back pack full of D batteries... and we WORSHIPPED the DJ at house parties because THAT was HipHop... anybody remember that??? I am THAT era and this progression of HipHop suits me. Beats BANG!!! Starks lyrics always on point!!! Popeye actually spoke it best.
5 Stars
Name: (Posted: 5/7/2013 8:19:00 PM; Partial IP: .71.72.191)
Location: Ontario,Can.
Comment: god you haters just don't know jack shit.
1 Star
Name: (Posted: 5/7/2013 4:59:00 PM; Partial IP: 52.191.194)
Location: Philadelphia
Comment: Horrible! What a disappointment! The beats are weird as shit?! Doesn't even sound like hiphop...more like a movie soundtrack.
5 Stars
Name: (Posted: 5/6/2013 2:47:00 PM; Partial IP: 2.26.75.22)
Location: London Town
Comment: Ghost back with another classic under his belt, production is real original-hip hop 4 life
5 Stars
Name: (Posted: 5/5/2013 9:42:00 AM; Partial IP: .54.38.187)
Location: Austin
Comment: I don't know why people are complaining about the beats. I think the production value is amazing. They even made the Brown tape for you dudes who want the traditional beats. Both versions is fire!
5 Stars
Name: (Posted: 5/3/2013 2:18:00 PM; Partial IP: 9.212.2.54)
Location: usa
Comment: one of the greatest wu tang albums period I bought of them.i think u-god is next! wu tang forever!
2 Stars
Name: (Posted: 5/2/2013 7:21:00 PM; Partial IP: 75.69.40.9)
Location: ...
Comment: i am a huge Ghost fan and I aint giving him no faults on this. He brought it on most.. but the beats the samples.. or maybe lack there of.. just monotonous to me. I cant vibe with it. I need some old classic shit. Why cant Ghost do a album with Mathematics or True Master? somebody out that Wu camp atleast.
5 Stars
Name: (Posted: 4/30/2013 10:39:00 AM; Partial IP: 44.222.201)
Location: m city ny
Comment: Lets go tony!
2 Stars
Name: (Posted: 4/30/2013 4:37:00 AM; Partial IP: 158.67.138)
Location: usa
Comment: whats the big deal , the beat are crap
3 Stars
Name: (Posted: 4/29/2013 8:13:00 PM; Partial IP: 6.25.40.94)
Location: Texas
Comment: Over hyped, a lot of average stuff on this album and a couple of bangers, not bad but overall a disappointing effort
5 Stars
Name: (Posted: 4/27/2013 11:06:00 AM; Partial IP: 235.160.70)
Location: T Dot
Comment: Umm the production is boring?? These beats are the best ive heard ghost spit to in awhile as his last few LP's have been hit or miss with me. The production has emotion and may sound simple but has many small layers that an average listener may miss. Heard the apollo brown version but I still like this better.. plus ghost rips it on the mic as usual, add a couple of wu guest spots to even it out and you have a banging project, well done!
Name: (Posted: 4/27/2013 2:02:00 AM; Partial IP: .70.133.52)
Location: hamilton,ontario canada
Comment: picked up this 1 today,not a big ghostface fan but the cd and track listing definitely caught my attention and the concept behind sounded cool from what I have read about it on this website,definately gonna check this out. just watched the rise of ghostface killah video,liked what I saw,hopefully the rest of the album is this good.
2 Stars
Name: (Posted: 4/25/2013 4:54:00 PM; Partial IP: 158.68.205)
Location: uk
Comment: beat are as boring as shit
2 Stars
Name: (Posted: 4/25/2013 4:53:00 PM; Partial IP: 158.68.205)
Location: uk
Comment: the production is straight boring
5 Stars
Name: (Posted: 4/25/2013 9:27:00 AM; Partial IP: 22.246.226)
Location: Baltimore
Comment: This album is different from his other albums. If Ghost was working on a movie, this would be the soundtrack.
5 Stars
Name: (Posted: 4/21/2013 2:38:00 PM; Partial IP: .25.27.102)
Location: Leipzig
Comment: This Record touches me on so many levels... the first 3 listens were terrible... but then it unvailed as a MASTERPIECE in its own right... Ghost & Andrian you did an incredible job with this one... Simply beautiful in every way - LOVE IT... it makes me feel beautifully sad!
Name: (Posted: 4/21/2013 10:43:00 AM; Partial IP: .37.237.85)
Location: underground
Comment: Best ghostface cd period
5 Stars
Name: (Posted: 4/20/2013 7:56:00 PM; Partial IP: .26.37.133)
Location: raleigh norfcack
Comment: ghost dont disappoint!!!
5 Stars
Name: (Posted: 4/20/2013 9:10:00 AM; Partial IP: 6.87.73.40)
Location: Compton, Ca
Comment: Classic! Beats and lyrics show and prove Ghost reign supreme
5 Stars
Name: (Posted: 4/20/2013 6:11:00 AM; Partial IP: 81.84.0.48)
Location: Parede,Portugal
Comment: Perfect Album!!!
5 Stars
Name: (Posted: 4/20/2013 1:54:00 AM; Partial IP: 8.99.42.55)
Location: Poprad, Slovakia
Comment: Great album. Sounds consistent and agressive, what I like. The best since Skyzoo & Illmind - Live From The Tape Deck. One producer and one MC, is the best solution for creative epic albums. Only one weakness is, that it is too short! :)
2 Stars
Name: (Posted: 4/18/2013 11:46:00 PM; Partial IP: 7.182.15.0)
Location: Yay Area
Comment: If you like soulful abstract one dimensional hip hop consisting of redundant story lines than this LP is for you. I'm not sure what all the hype is about. Can you really see yourself pumpin this album in your ride or on the train? Really? A couple of tracks are good.. The others sound like a hip hop opera (which I think was the intention - soulful delfonic sound).. It fails to even come close to that bust your shit open lyricism that the Wu is know for. Check it out before droppin the bread like I did. This is definitely a
5 Stars
Name: (Posted: 4/17/2013 8:05:00 AM; Partial IP: 47.186.107)
Location: yo momma's rear
Comment: Ffffffffrrrrrrrrrrruuuuucccckkkk! Solid sh!t once again. This is on top of my list with Dice Game. Ghost Face killlaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!
5 Stars
Name: (Posted: 4/17/2013 7:18:00 AM; Partial IP: .170.85.41)
Location: Australia
Comment: Classic. This is one of me all time favorite hip hop albums, incredible piece of art.
5 Stars
Name: (Posted: 4/16/2013 8:37:00 PM; Partial IP: 08.28.7.19)
Location: Maryland
Comment: Once again. The Real.
5 Stars
Name: (Posted: 4/16/2013 5:21:00 PM; Partial IP: 3.9.60.230)
Location: Boston
Comment: This album is awesome ,raw real HipHop , ghostface is just one of the most consistent and greatest mcs ever , I love the beats am style of the album it's a great wu style album .
Name: (Posted: 4/16/2013 5:06:00 AM; Partial IP: 9.2.20.166)
Location: W
Comment: ALBUM OF THE YEAR. ADRIAN YOUNGE ONE MAN BAND
5 Stars
Name: (Posted: 4/16/2013 3:39:00 AM; Partial IP: .181.10.90)
Location: Oakland
Comment: Ghost is the best outta Wu period. Where's that Apollo Brown version tho - I'm thinking that may be better than even the original!
5 Stars
Name: (Posted: 4/15/2013 10:13:00 PM; Partial IP: 70.132.237)
Location: chapel hill (for now)
Comment: This is a great album. You have to listen to it from start to finish. The snippets dont do it justice. I will be seeing Ghost at Cat's Cradle in May. Rap Legend + Live Ban has to be seen.
5 Stars
Name: (Posted: 4/15/2013 11:47:00 AM; Partial IP: 130.197.10)
Location: The Swing
Comment: Instant phukkin' CLASSIC!!!! Opinions will vary but those that do won't and cannot count!!! The FIRST track was the sealer for me, that beat was SO vintage Wu that it hurt. Right your mind to hear it and you will hear it!!! It is something that needs a disciplined ear. This doesn't have shit to do with whatever ANY of mainstream radio-pimped pansies see HipHop as and the features alone speak VOLUMES of the true element of the genre. Because while you may not believe it there is a STARK difference between Rap and HipHop. Critically! No Weezy, no Drake... no a$$hole face-tat flunkies and NOTHING safe enough to create a dance for or bang in the club. Ahhhh HipHop, you're back Baby and I missed you so... Apparently there are still some available to keep the house warm when you are off on Holiday. Cheers Ghost!!!
5 Stars
Name: (Posted: 4/15/2013 11:38:00 AM; Partial IP: 2.26.75.22)
Location: london
Comment: Ghost is back on some incredible production what more do you need? straight fuckin raw shit, fuck da trolls
5 Stars
Name: (Posted: 4/15/2013 9:34:00 AM; Partial IP: 33.221.162)
Location: Sweden
Comment: This is the wu I fell in love with!
5 Stars
Name: (Posted: 4/15/2013 7:34:00 AM; Partial IP: .37.237.85)
Location: underground
Comment: wow ... can t wait
5 Stars
Name: (Posted: 4/14/2013 8:25:00 AM; Partial IP: 01.190.113)
Location: Indy
Comment: If you look at Ghostface's entire discography: All the albums with Wu-tang, his solo projects, his own group collaborations, and guest spots....I don't see how he can't be considered one of the greatest of all time. No one else in hip hop has a catalog like he does
5 Stars
Name: (Posted: 4/13/2013 8:40:00 PM; Partial IP: .206.7.153)
Location: Ottawa
Comment: WOOOOOOOO god dam this is fyre. this sounds real cinematic. Adrian Younge took alot of influences from Rza , but ironically those elements seem more realized than Rza Himself could muster up for his fellow Wu members. I'd say this is a solid Classic !!!
5 Stars
Name: (Posted: 4/13/2013 7:42:00 PM; Partial IP: 6.30.145.5)
Location: boston
Comment: no shit, this is one of the best LPs EVER MADE! a fuckin must buy
Name: (Posted: 4/13/2013 8:57:00 AM; Partial IP: 112.45.188)
Location: New Jork
Comment: I recommend this strictly for Wu fans. Not my cup of tea, whatsoever. BUT, big ups 2 Face for upping up his pen game, & coming out all horrorcore on the lyrics. Can't wait for his collabo with Doom.
4 Stars
Name: (Posted: 4/11/2013 8:30:00 PM; Partial IP: .57.140.68)
Location: Benztown
Comment: Its a good album, but I m not feeling the beats that much. Especially the first one, Younge wasted a truly classic entry with that incredible hook by using a weird ass wek beat... Judging from the snippets, Apollo Browns version will murder the original, that truly sounds like some vintage Wu!
Name: (Posted: 4/11/2013 5:36:00 PM; Partial IP: 33.206.100)
Location: Miami, USA
Comment: Looking forward to this LP, but for real, if this is better than Cuban Linx, I'll eat my shoe
Name: (Posted: 4/11/2013 2:16:00 PM; Partial IP: .112.135.3)
Location: Delaware
Comment: I said it and I agree with Brand-New, this is one if not the best Wu-Tang LPs they have put out thus far. I just really wish Raekwon was featured as Ghost and Rae are one of the best tag team duos in Hip Hop so I was surprised he wasn't featured here (wouldn't have minded hearing Meth and GZA too). Still it is a classic regardless.
5 Stars
Name: (Posted: 4/11/2013 1:19:00 PM; Partial IP: 35.149.132)
Location: New Jersey
Comment: This album is simply amazing.This is vintage Ghost and Adrian Younge is brilliant on the production side. Maybe I'm getting ahead of myself here (or maybe not),but this could go down as one of the best Wu-Tang related albums ever. Time will tell.
5 Stars
Name: (Posted: 4/11/2013 1:13:00 AM; Partial IP: 113.108.58)
Location: adelaide, south australia
Comment: Sum real creative shit right here-Younge beats are great for a thirty sumthin like myself- and from the snippets ive peeped from the brown tape sampler appolo's shit gona be just as good.
Name: (Posted: 4/10/2013 2:24:00 PM; Partial IP: 04.155.252)
Location: São Paulo, Brazil
Comment: What about the alternative cassette version entirely produced by Apollo Brown? Too bad UGHH doesn´t have for sale…BTW I can´t wait to listen, I got huge expectations for this project.
5 Stars
Name: (Posted: 4/10/2013 2:08:00 PM; Partial IP: .112.135.3)
Location: Delaware
Comment: Instant classic. One, if not the best, Ghostface LPs he's done to date. Wu-Tang is alive and well in their 20th year. This one of the most exciting and creative albums I have heard in quite a while. P.S. Don't listen to the trolls that plague this site... Smh... Please log off here and go to worldstar or some other trashy tmz type rap site. Please and thank you!
Name: (Posted: 4/10/2013 11:15:00 AM; Partial IP: .37.237.85)
Location: underground
Comment: Mcik ... Chek this out man, you dont fuckin now what you talking abou,this is one of the most sick ghost cd after the iron back in the days man (with donn and chef) Fuckin clasic ... great choice of samples,sick brake loops and all that Dont talk like that if you dont now man,Younge is one of the most music nowing dude a ever see in hip hop so stop talking shit listen and learn WTF Yelawolf man this is wu tang fucking clan who care about Yelawolf stop and do the knoweledge ...
5 Stars
Name: (Posted: 4/10/2013 11:08:00 AM; Partial IP: .71.117.42)
Location: North Carolina
Comment: This album is just insane. Adrian Younge has done a good job on this. hot shit!!!.
5 Stars
Name: (Posted: 4/10/2013 11:07:00 AM; Partial IP: 49.235.227)
Location: bmore
Comment: dopest shit of the year, dont sleep..WU lives!!.
2 Stars
Name: (Posted: 4/10/2013 7:03:00 AM; Partial IP: 7.39.87.47)
Location: uk
Comment: the beats suck
Name: (Posted: 4/9/2013 1:13:00 PM; Partial IP: .112.135.3)
Location: Delaware
Comment: Album is an instant classic! Just might be Ghostface's best LP ever! WOW!!! You can stream the whole thing on NPR's website.
Name: (Posted: 4/5/2013 10:52:00 AM; Partial IP: 0.1.103.59)
Location: New Jersey
Comment: @McNulty doesn't need a yelawolf collaboration ghostface is way to ill for that light weight.
Name: (Posted: 3/27/2013 11:32:00 AM; Partial IP: .77.163.86)
Location: Jupiter
Comment: "Needs a Yelawolf collabo to be an instant classic!"???? I mean wtf??!!! whodaf#ck authorized that crackhead statement?? that statement is an insult to ghosts' ingenuity and artisitic talent, u might as well say mf doom needs a jay z collabo to make a hit song!!! u dont know your hip hop mcnutty, like sean price sez STFU!!
Name: (Posted: 3/23/2013 12:34:00 AM; Partial IP: 81.186.245)
Location: BALLtimore,Murederland
Comment: @Tone-Skeet///maybe its suppose to be an "A" for Adrian younge but it should be a reg. wu symbol.
Name: (Posted: 3/22/2013 9:04:00 PM; Partial IP: 35.145.221)
Location: New Jersey
Comment: @ McNulty No,it doesn't sir.
Name: (Posted: 3/18/2013 10:38:00 PM; Partial IP: 33.206.100)
Location: Miami, USA
Comment: Needs a Yelawolf collabo to be an instant classic!
Name: (Posted: 3/18/2013 2:25:00 PM; Partial IP: .37.237.85)
Location: underground
Comment: Ghost one of the best yet The rise of the ghost just too sick man...Younge did a great job man... Bad shit cant waut to see all cd man this is intresting project sounds crazy One
Name: (Posted: 3/14/2013 12:32:00 AM; Partial IP: .17.12.179)
Location: Mama's House
Comment: Why is Method Man's "M" logo in the top left corner of the cover art? The Wu logo flipped upside down is usually his "M"...but this is a Ghostface album. What am I missing here...
Name: (Posted: 3/13/2013 8:18:00 AM; Partial IP: 183.48.248)
Location: ITALIANO
Comment: THIS IS THE REAL SHIT.INSTRUMENTAL WITH ITALIAN TITLE...GFK+ADRIAN YOUNGE=BEST OF 2013
Name: (Posted: 3/11/2013 1:49:00 PM; Partial IP: .94.102.70)
Location: el salvador ca
Comment: ghostface iz my favorite rapper of all times,am really looking forward 4 dis,and da prodigy n alchemist...n styles p n scram jones...don't know nothing about Adrian young..jus hopeted he did da whole album with rza!...but anyway am still copin it!
Name: (Posted: 3/11/2013 12:33:00 PM; Partial IP: 112.46.122)
Location: NYC Ebery-teen!!!
Comment: Heard 2 tracks on the tube....& oh yeah... Sounds like an instant classic brewing along!
Name: (Posted: 3/8/2013 9:08:00 AM; Partial IP: .57.107.29)
Location: NJ
Comment: "Adrian Younge represents the next generation of BLACK music producers..." Why not just say 'the next generation of music producers'?
Name: (Posted: 3/6/2013 7:32:00 PM; Partial IP: 57.119.205)
Location: Ontario,Can.
Comment: adrian younge wit starks it will reign supreme.
Name: (Posted: 3/5/2013 3:21:00 PM; Partial IP: 189.251.81)
Location: Boston
Comment: Thank god for ghostface killah, most consistent wutang member, this guy just gets better and better , keeping the wutang name alive , gonna be sick
Name: (Posted: 2/28/2013 3:26:00 AM; Partial IP: 11.205.222)
Location: Boulder
Comment: Umberto, your a fucking moron.
Name: (Posted: 2/27/2013 5:31:00 AM; Partial IP: 9.46.14.99)
Location: 2
Comment: to UMBERTO from BUFFALO..."sounds awesome kind of like some quinton tarrentino music"...WTF???
Name: (Posted: 2/27/2013 5:29:00 AM; Partial IP: 9.46.14.99)
Location: italy
Comment: THIS IS THE REAL SHIT! ADRIAN YOUNGE IS THE MAN SOUNDS LIKE THE 70'S. THE GHOSTFACE. EX PROD THE RZA.
Name: (Posted: 2/25/2013 1:47:00 PM; Partial IP: .57.107.29)
Location: NJ
Comment: The Rise of GFK is crazy.
Name: (Posted: 2/24/2013 10:58:00 PM; Partial IP: 79.109.140)
Location: Buffalo
Comment: Are all the members of wu-tang releasing comic concept albums or something? Inspectah deck czarface and this. If so that would be cool as hell. The first track the rise of the ghostface killah sounds awesome kind of like some quinton tarrentino music. It's a great concept having a story album where 12 people kill tony starks and he comes back from the dead as the ghostface killah to get revenge on the guys who killed him plus I think they are releasing a 6 part comic telling the story also.
Name: (Posted: 2/24/2013 8:44:00 PM; Partial IP: 86.251.156)
Location: Worcester
Comment: GFK one of the all time greats
Name: (Posted: 2/23/2013 11:01:00 PM; Partial IP: 4.73.60.39)
Location: dA bUrG, FL ChiTown
Comment: Can't wait for this....Cover looks DOPE and a DOPE title! Adrian Younge's production is FRESH and it's new GFK!! 2013 pretty good so far
Order Processing Details:
Overnight: Guaranteed delivery 1 to 2 business days after processing.
Priority: Estimated delivery 2 to 3 business days after processing.
First Class: Estimated delivery 3 to 4 business days after processing (shipments under 13 oz. are given this option).
Standard: Estimated delivery 4 to 6 business days after processing.
Ground: Estimated delivery 5 to 7 business days after processing (shipments containing only music, videos or books are given this option).

For other frequently asked questions, please see our store help section.

PayPal Logo

Copyright ©1997-2014 UndergroundHipHop.com LLC. All Rights Reserved.